۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

فن‌آوري شارژ باتري بي‌سيم به لپ‌تاپ جديد دل افزوده شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

لپ‌تاپ اداري Latitude Z دل كه شامل فن‌آوري شارژ بي‌سيم باتري است از سوي اين شركت معرفي شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لپ‌تاپ Latitude Z دل مي‌تواند در پايه ويژه‌اي قرار بگيرد كه ميدان مغناطيسي براي شارژ مجدد باتري لپ‌تاپ را به‌صورت بي‌سيم توليد مي‌كند.

اين فن‌آوري كه دل آن را شارژ القايي ناميده است به اندازه شارژ مجدد باتري لپ‌تاپ با استفاده از آداپتور AC زمان مي‌برد اما اين فن‌آوري مي‌تواند به كاهش اتكا به آداپتورهاي برقي كه براي شارژ لپ‌تاپ‌ها استفاده مي‌شوند، كمك كند.

اين نخستين بار است كه دل شارژ مجدد بي‌سيم را در لپ‌تاپ‌هاي ساخت خود گنجانده و پايه شارژ به صورت جداگانه به عنوان يك گزينه اضافي براي لپ‌تاپ قابل خريداري است.

شارژ بي‌سيم پيش از اين در برخي از محصولات الكترونيكي مانند تلفن‌هاي همراه مورد استفاده قرار گرفته است؛ به‌عنوان مثال پالم ابزاري را براي شارژ مجدد تلفن هوشمند Palm Pre با استفاده از شارژ القايي مي‌فروشد و فن‌آوري مشابه براي شارژ مجدد مسواك‌هاي برقي و حتي ابزارهاي برقي به‌كار رفته است.

۱ نظر:

  1. ایول این لپ تاپ جالبیه.
    البته این فناوری اول در ایران اختراع شده بود دو سال پیش. ولی باز هم با عنایت به بی توجهی مسئولان، این پروژه از مخترع آن (به دلیل مشکلات مالی مخترع) خریداری شد و حالا اونا دارن باهاش پز میدن جای ما.
    راستی از پست "دانشگاه شريف يك صدا فرياد مرگ بر ديكتاتور " خوشم اومد. وبلاگ دوستته؟

    پاسخحذف