۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

فقط 7 درصد از مدیران IT به میزان مصرف انرژی در پایگاه‌های داده توجه دارند

منبع: http://www.techworld.com


به گفته شرکت تحقيقاتي گارتنر، مديران پايگاه‌هاي داده بايد دماي سرورها را بيش از 24 درجه سلسيوس نگه دارند و سياست‌هاي کارآمدتر و جديدتري را براي اندازه‌گيري ميزان مصرف انرژي در سازمان خود اتخاذ کنند.


گارتنر به دنبال مطالعه اينترنتي روي 130 مدير عملياتي و زيرساختي دريافت، اندازه‌گيري و بررسي ميزان مصرف انرژي در پايگاه‌هاي داده تا سال 2011 ميلادي همچنان در حالت ناقص و نابالغ باقي خواهد ماند. به گفته اين شرکت، تنها 7 درصد از شرکت‌کنندگان در اين تحقيق اعلام کردند که يکي از اولويت‌هاي اصلي آن‌ها افزايش به‌کارگيري محصولات سبز و سازگار با محيط زيست است و در عين حال تلاش مي‌کنند تا سازمان‌ها فناوري‌هاي جديدتري را با قابليت کاهش مصرف انرژي توليد کنند.


به طور کلي، مديران پايگاه‌هاي داده توجه چنداني به ميزان مصرف انرژي، بررسي انرژي مصرف شده در سازمان و مدل‌سازي انرژي مصرفي ندارند.


"راکش کومار"(Rakesh Kumar) مدير تحقيقات شرکت گارتنر در اين خصوص توضيح داد: «اگر چه اين روزها توليد فناوري‌هاي سبز و ميزان مصرف انرژي در مراکز داده مورد توجه قرار گرفته است، بايد پيش از تمرکز بر توليد نسل جديد محصولات و فناوري‌هاي سبز، بر افزايش توجه مديران به استفاده از اين محصولات توجه کرد. به عبارت ديگر، حتي اگر سرورها و ابزارهاي مديريتي کم‌مصرف و سازگار با محيط زيست به ميزان گسترده توليد و وارد بازار شوند، مديران IT در سازمان‌ها هنوز به اجراي پروژه‌هاي داخلي سازماني از قبيل يکپارچگي سيستم‌ها، مجازي‌سازي و انطباق با سيستم‌هاي منطق‌گرا توجهي ندارند».


حدود 63 درصد از شرکت‌کنندگان در اين تحقيق اعلام کردند که قصد دارند ظرف 18 ماه آتي محدوديت‌هايي را براي پايگاه‌هاي داده خود لحاظ کنند. در مقابل، 15 درصد خاطرنشان کردند که هم‌اکنون از تمام توان پايگاه‌هاي داده استفاده مي‌کنند و در نظر دارند تا سال آينده، پايگاه داده جديد راه‌اندازي کنند و يا مراکز کنوني را به‌روز کنند. در اين ميان، 48 درصد نيز خاطرنشان کردند که هيچ برنامه‌اي براي بررسي ميزان مصرف انرژي در پايگاه داده خود ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر