۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

نت‌بوک‌های 10 اینچی بیشترین فروش را در دنیا دارند


منبع: http://www.techworld.com


کارشناسان بر پايه مطالعه جديد خود دريافتند، هرچه اندازه نمايشگر نت‌بوک‌ها بزرگتر مي‌شود، فروش‌ آن‌ها در بازار بيشتر مي‌شود.


پايگاه اينترنتي UMPC Portal اعلام کرد، از بين تمام نت‌بوک‌هايي موجود در بازار، از هر 10 نت‌بوک هشت مورد به نمايشگر LCD با اندازه‌اي بين 10 تا 6/11 اينچ مجهز شده‌اند که اين رقم در چهار ماه قبل 70 درصد گزارش شده بود.


نت‌بوک‌هايي که نمايشگر آن‌ها 10 تا 2/10 اينچ است، هم‌اکنون به پرفروش‌ترين نت‌بوک‌ها در جهان تبديل شده‌اند. طبق آمارها، 61 درصد نوت‌بوک‌هاي کوچک‌تر از 12 اينچ را رايانه‌هاي قابل‌حمل بين 10 تا 2/10 اينچي شامل مي‌شوند.


اين جريان به طور کلي نوت‌بوک‌هاي کوچک و نت‌بوک‌ها را که به پردازنده Atom اينتل مجهز شده‌اند و فاقد درايور DVD هستند، شامل مي‌شود.


شرکت تحقيقاتي iSuppli پيش‌بيني کرده است که در آينده نزديک از محبوبيت نت‌بوک‌هاي 10 تا 2/10 اينچي کاسته خواهد شد و در مقابل، نت‌بوک‌هاي 10 تا 9/10 اينچي بيشترين محبوبيت را کسب خواهند کرد. پيش‌بيني شده است 55 درصد از کل نت‌بوک‌هايي که تا پايان سال جاري ميلادي روانه بازار مي‌شوند، به نمايشگري با اندازه 10 تا 9/10 اينچ مجهز شده باشند.


به گفته iSuppli، نمايشگرهاي بزرگتر نظير 1/11 يا 6/11 اينچ قيمت گران‌تري دارند و شرکت‌ها کمتر نت‌بوک‌هاي خود را با آن‌ها توليد مي‌کنند. در حال حاضر يک‌پنجم نت‌بوک‌هايي که در دنيا فروخته مي‌شوند، به نمايشگرهايي با اندازه 4/10 تا 9/11 اينچ مجهز شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر