۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

خالکوبی‌های دیجیتالی"، مشکل امنیتی جدید برای کاربران اینترنتی جوان




نتايج بررسي‌هاي جديد شرکت امنيتي سيمانتک نشان داد، يک‌سوم نوجوانان و جوانان زير 25 سال به محتويات آنچه که در اينترنت منتشر مي‌کنند و به اشتراک مي‌گذارند، توجهي ندارند.


شرکت امنيتي سيمانتک براي اشاره به اطلاعاتي که از جانب اين افراد روي اينترنت منتشر مي‌شود، از اصطلاح "خالکوبي‌هاي ديجيتالي" استفاده کرده است. به اعتقاد کارشناسان اين مرکز، "خالکوبي‌هاي ديجيتالي" مي‌تواند توسط اطلاعات شخصي هر يک از کاربران اينترنتي ايجاد شود و به راحتي توسط دوستان، اطرافيان و آشنايان، و همچنين سوءاستفاده‌گراني که قصد ارسال برنامه‌هاي مخرب اينترنتي را دارند، در موتورهاي جست‌وجوگر شناسايي شود.


به گفته اين شرکت امنيتي، حدود دوسوم شرکت‌کنندگان در اين تحقيق تصاوير شخصي خود را روي اينترنت منتشر مي‌کنند و 79 درصد آن‌ها آدرس خود را روي اينترنت مي‌گذارند. همچنين، نزديک به نيمي از اين افراد شماره تلفن‌همراه خود را در اينترنت منتشر ساخته‌اند.


علاوه بر اين، از هر 10 کاربر، يک نفر جزييات مربوط به حساب بانکي خود را به‌جز فروشگاه‌هاي اينترنتي، در ديگر سايت‌ها منتشر مي‌کند. از هر 20 کاربر نيز يک نفر شماره گذرنامه خود را روي اينترنت قرار مي‌دهد.


"کارولاين کوکريل"(Caroline Cockerill) يکي از مشاوران امنيت خانواده در شرکت سيمانتک گفت: «بسياري از کاربران جوان در خصوص به‌اشتراک‌گذاري اطلاعات در اينترنت، يک بانک اطلاعاتي يا به‌اصطلاح "خالکوبي" براي خود ايجاد مي‌کنند که شباهت زيادي به خالکوبي‌هاي واقعي دارد و به سختي مي‌توان آن‌ها را پاک کرد».


منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر