۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

راه‌اندازي موتور جست‌وجوي حلال براي مسلمانان




موتور جست‌وجوي حلالي براي مسلمانان راه‌اندازي شده كه مي‌تواند اينترنت را بدون قرار دادن كاربران در معرض محتوايي كه تحت قوانين اسلامي حرام دانسته مي‌شود، مرور كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موتور جست‌وجوي ImHalal.com تنها نتايجي را عرضه مي‌كند كه به‌عنوان حلال و مطمئن براي كاربران مسلمان مشخص شده‌اند.

به گفته بنيانگذار ImHalal.com، ايده اين موتور جست‌وجو پس از ابراز نارضايتي دوستانش از نمايش محتواي غيراخلاقي توسط موتورهاي جست‌وجوي معروفي مانند ياهو و گوگل به ذهنش خطور كرده است.

بر اساس اين گزارش رضا سرده‌ها در ادامه افزوده است: Imhalal يك سايت سانسوري نيست و ما مي‌خواهيم مردم بتوانند جست‌وجوي آنلاينشان را ادامه دهند.

براي اين سايت از سيستم دو لايه‌اي استفاده مي‌شود. ابتدا اين موتور جست‌وجو تمامي محتوا را بررسي مي‌كنند و وب سايت‌هاي حاوي مطالب غيراخلاقي فيلتر مي‌شوند اما برخي از سايت‌هاي حاوي محتواي نامناسب با شوونات اسلامي همچنان ممكن است نمايش داده شوند كه در لايه دوم حذف خواهند شد.

سرده‌ها اميدوار است وب‌سايتش به صفحه خانگي تمامي خانواده‌هاي مسلمان تبديل شود و با اين كه اين سايت از اول ماه سپتامير شروع به فعاليت مي‌كند وي از هم‌اكنون به‌دنبال توسعه آن و افزودن ويجت‌هايي مانند زمان نماز و مشاهده آياتي از قرآن است.

بر اساس گزارش تلگراف، در حالي كه اينترنت از نظر محبوبيت در جهان اسلام رشد كرده بسياري از مسلمانان به دليل نگراني‌هاي مذهبي از موتورهاي جست‌وجو استفاده نمي‌كنند.

۲ نظر:

  1. کسی که اعتقادش درست است اگر نتیجه ی حرامی هم در جست و جوی اینترنتی اش به دست آورد راحت آنرا می بندد و دنبال کار خود می رود . آنکس دلش غیجوجه میرود که دیگر ... .

    پاسخحذف
  2. سلام. وبلاگ شما را دیدم . خوب بود.
    فقط منبع را فراموش نکنید.
    اگر می خواهید از وبلاگ من هم برداشت کنید،
    باید حتما وبلاگ من را به عنوان منبع ذکر کنید.

    با سپاس

    پاسخحذف