۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

ضریب نفوذ اینترنت به 35 درصد رسید!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

با تحقق 129 درصدي تعهدات برنامه چهارم در بخش ضريب نفوذ کاربران اينترنت، اين شاخص به حدود 35 درصد رسيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عبدخضر کامراني - معاون ارتباطات و برنامه‌ريزي وزير ارتباطات با بيان اين مطلب اظهار كرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه بايد ضريب نفوذ کاربران اينترنت به 27 درصد مي‌رسيد. اين در حالي است که با تلاش‌هاي صورت گرفته، اين شاخص با رشدي 129 درصدي به حدود 35 درصد رسيده است.

وي ادامه داد: با توجه به پيش‌بيني انجام شده در برنامه چهارم توسعه، مقرر شده بود تا نسبت داده داخل کشور به کل ترافيک به 51 درصد برسد که اين شاخص نيز با رشدي 107 درصدي به حدود 55 درصد رسيد.

معاون ارتباطات با بيان اين مطلب که ظرفيت اينترنت کشور در دولت نهم بيش از 26 هزار مگابيت افزايش داشته است گفت: بر اساس برنامه چهارم اين شاخص بايد به حدود 19 هزار مگابيت مي‌رسيد که رشدي 136 درصدي داشته است.

او افزود: طي فعاليت چهار ساله دولت نهم تعداد پورت‌هاي دسترسي پرسرعت واگذار شده توسط بخش خصوصي به 307 هزار و 438 عدد رسيده است. 57 هزار و 689 پورت نيز توسط بخش دولتي داير شده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

کامراني تأکيد کرد: متوسط زمان انتظار دريافت ارتباط پرسرعت داده نيز به کمتر از دو هفته رسيده است و در حال حاضر با تلاش‌هاي صورت گرفته، 58 درصد از روستاهاي بالاي 100 نفر جمعيت به شبکه‌هاي اطلاع‌رساني متصل هستند.

معاون وزير ارتباطات درباره پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت خاطر نشان کرد: در برنامه چهارم پيش‌بيني شده بود تا پنج هزار مدرسه به اين شبکه متصل شوند که با اقدامات انجام شده و با تحقق 125 درصدي اين پروژه، هم اکنون حدود شش هزار و 277 مدرسه به شبکه مذکور متصل هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر