۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

دولت «ايميل ملي همگاني» ارائه مي‌كند

عاون شرکت فناوري اطلاعات ايران از راه‌اندازي پست الکترونيکي(ايميل ) ايراني با آدرس iran.ir در آينده نزديک براي عموم مردم خبر داد.

علي اصغر انصاري در گفت‌وگو با ايرنا افزود: هم اکنون امکان استفاده از ايميل ملي براي مديران دستگاه‌هاي دولتي فراهم شده است و آنها مي‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونيکي ايران به آدرس www.iran.ir نسبت به ايجاد ايميل اقدام کنند.

وي از ويژگي ايميل ايراني را حفظ امنيت بيشتر اطلاعات عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از آن اطلاعات ايميل در داخل کشور گردش مي‌کند و مانند ايميل‌هاي غيرايراني نظير ياهو، جيميل و هات‌ميل که در خارج از کشور ميزباني مي‌شوند، اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمي‌شود.

انصاري گفت: شرکت فناوري اطلاعات ايران تاکنون براي بيش از سه هزار کاربر اينترنت کشور، پست الکترونيکي ملي را فعال کرده است.

گفتني است کاربران ايميل ملي بايد براي تائيد و تثبيت هويت خود علاوه بر تکميل و ارسال فرم الکترونيکي، نامه‌اي را با مهر و امضاي بالاترين مقام دستگاه اجرايي خود نيز ارايه دهند.

معاون شرکت فناوري اطلاعات ايران در ادامه گفت: براساس اين بخشنامه که در سوم مهرماه سال 1386 ابلاغ شد، مقرر شد درگاه خدمات الکترونيکي ايران به نشاني www.Iran.ir به مديران دستگاه‌هاي دولتي، خدمات پست الکترونکي ارايه دهد.

انصاري گفت: در اين بخشنامه همچنين از مديران دولتي خواسته شد به منظور امنيت اطلاعات بيشتر، پست الکترونيکي خود را روي پورتال واحد دولت الکترونيکي ايران ايجاد و از آن براي تماس‌هايشان استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر