۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

Windows 8 بر پایه ساختار 128 بیتی تولید می‌شود

منبع: http://www.pcworld.com


در حالي که آخرين نسخه از سيستم‌عامل مايکروسافت موسوم به Windows 7 هنوز به صورت عمومي عرضه نشده است، پايگاه‌هاي خبري از هم‌اکنون شايعات جديدي را پيرامون سيستم‌عامل جديد اين شرکت يا Windows 8 منتشر کرده‌اند.


به گفته "روبرت مورگان"(Robert Morgan) يکي از کارمندان شرکت مايکروسافت، سيستم‌عامل آتي مايکروسافت يا همان Windows 8 مي‌تواند از ساختار 128 بيتي نيز پشتيباني کند. وي دو هفته قبل در سايت اينترنتي شخصي خود با نام LinkedIn اعلام کرد که روي طرح "تحقيق و توسعه پيرامون توليد هسته مرکزي سيستم‌عامل Windows 8 بر مبناي ساختار 128 بيتي و ارايه طرح Windows 9" فعاليت کرده است.


مورگان که از سال 2002 به مايکروسافت پيوست در اظهارات خود اعلام کرد که اين شرکت در نظر دارد در جريان تکميل نسخه آتي ويندوز و پشتيباني از ساختار 128 بيتي آن، روابط خود را با شرکت‌هاي مختلف از جمله اينتل و IBM تقويت کند. لازم به ذکر است نسخه 64 بيتي ويندوز هم‌اکنون در حال گسترش ميان کاربران است.


مصاحبه جديد انجام شده با "رابرت مورگان" که احتمال مي‌رود طي چند روز آتي منتشر شود، طرح جديد مايکروسافت براي توسعه نسخه آتي سيستم‌عامل ويندوز را نمايان‌تر خواهد کرد. اين طور که گفته مي‌شود، نسخه آتي سيستم‌عامل ويندوز Chirdori نام خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر