۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

تعامل يا تقابل با زندگي روزمره

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

چه چيزى سببِ تفاوتِ ما از ديگران مى‏شود و آيا اساساً مهم است كه ما از ديگران متفاوت باشيم؟ متفاوت زندگى كردن، مساله‏اى است كه در تقابل با زندگى روزمره معنا مى‏يابد. يعنى چرخه زندگىِ روزمره كه با بيدار شدن، صبحانه خوردن، سَرِ كار رفتن، لبخند زدن، قرار كارى گذاشتن، گرفتنِ سود بيشتر و خوابيدن به كار مى‌افتد، تغيير كند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ "آبي تيره" به نشاني http://mra-weblog.blogfa.com در ادامه آورده است: تغيير ديگر تغيير در يافتنِ نقاطِ ديدِ متفاوت است. يا زمانى كه از نقطه ديدِ متفاوتى به دنيا نگاه مى‏كنيم. هر چند ما كه هيچگاه نمى‏توانيم دنيا را ببينيم، نهايتاً آسمانِ بالاى سر و تا جايى كه قواى بينايى اجازه مى‏دهند، زمين اطرافمان را مى‏بينيم. البته مأيوسانه نامِ اين افقِ ديدِ محدود را دنيا مى‏گذاريم.

تصوّرى كه شما در ذهنِتان مى‏سازيد، نشان دهنده آن چيزى است كه بيشتر به آن فكر مى‏كنيد يا به آن علاقه داريد. همه كارهايى كه شما مى‏كنيد، به نوعى حاوىِ كدهاى شخصيتى شماست. رنگِ موردِ علاقه‏تان، غذاى موردِ علاقه‏تان، نحوه دست دادنِتان، غذا خوردنِتان و حتى ابرازِ علاقه كردنِتان.

ما در هر لحظه، بيشتر از هزاران كدِ شخصيتى از خودمان بروز مى‏دهيم كه حتى ممكن است به آن‌ها توجهى نداشته باشيم. اينجا به يك نويسنده ماهر نيازمند است كه اين كدها را ببينند و به كار بندد. بر همين اساس است كه شخصيت‌ها جان مى‏گيرند و در ميانِ سطرها و كاغذها، به حركت مى‏آيند.

امروز زندگى مى‏كنيم، تا روزِ ديگرى بميريم. اما اگر قرار باشد زندگى كنيم، واقعاً چه كارى انجام مى‏دهيم؟ تا به حال شده است ليستى از كارهايى كه دوست داريد انجام بدهيد و تا به حال موفق نشده‏ايد، آماده كنيد؟ حتى اگر آن كارها، ابلهانه و كودكانه باشند و حالا اگر زنده باشيد، آيا جرات داريد كه دست به كار شويد و آن كارها را انجام بدهيد يا ترجيح مى‏دهيد كه زندگىِ معمولى خود، از نظرِ ديگران را ادامه دهيد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر