۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه




با پيچيده‌تر شدن تعداد بيشتري از سايت‌ها، خواندن صفحات اينترنتي اين‌ روزها مشکل‌تر شده است. اين روزها در صفحات اينترنتي از انواع برنامه‌هاي مختلف استفاده مي‌شود، صفحه‌بندي آن‌ها با آشفتگي‌هاي فراوان همراه است و تبليغات و ديگر موارد تمامي متن‌ها را احاطه کرده‌اند. اما گروهي از کارشناسان اميدوارند که با ارايه فناوري جديد، خواندن صفحات اينترنتي را آسان‌تر کنند.


کارشناسان از عرضه سرويس اينترنتي جديدي با نام Readability خبر داده‌اند که مي‌تواند خواندن صفحات اينترنتي را براي کاربران آسان‌تر کند.


سرويس Readability پروژه‌اي است که مرکز آزمايشگاهي Arc90 Lab آن را دنبال کرده و در اصل ابزاري براي مرورگرهاي اينترنتي محسوب مي‌شود که مي‌تواند فرمت صفحات اينترنتي را تغيير دهد و فقط محتويات متني صفحه را براي کاربران عرضه کند تا باز شدن و خواندن آن آسان‌تر شود.


اين سرويس که طرح اصلي و اوليه آن از سرويس مشابهي با نام Instapaper الهام گرفته شده است، به کاربران امکان مي‌دهد بيشتر صفحات اينترنتي را با يک کليک،‌ سريع‌تر باز کنند و آسان‌تر بخوانند.


به منظور استفاده از سرويس Readability، کاربر در مرحله نخست بايد به صفحه مربوطه اين سرويس به آدرس http://lab.arc90.com/experiments/readability/ مراجعه کرده و وارد بخش تنظيمات آن شود. در اين بخش براي هر يک از عناوين شيوه صفحه‌آرايي، اندازه کلمات و فاصله اطراف صفحه چهار حالت نمايان مي‌شود که کاربر مي‌تواند با انتخاب هر يک از حالت‌ها، پيش‌نمايشي را از تنظيمات انجام شده به صورت آنلاين در اختيار داشته باشد.


پس از اين، کاربر مي‌تواند گزينه Bookmarks Bar را به مرورگر اينترنتي خود بيافزايد تا از اين پس صفحات ايتنرنتي مورد نظر خود را فقط به صورت متني مشاهده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر