۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

کسب درآمد برای کاربران YouTube



از زمان خريد شركت YouTube، گوگل نتوانسته آن را سودآور كند و به همين خاطر مدل‌هاي درآمدسازي جديدي را براي اين سايت دنبال ‌مي‌كند. در حال حاضر YouTube به كاربراني كه ويدئوهاي پرطرفدار توليد كنند و تماشاچي بيشتري را جلب كنند پاداش مالي مي‌دهد.



يك كليپ فيلم بايد معيارهاي خاصي داشته باشد تا واجد شرايط درآمدزايي شود. به طور مثال تعداد دفعاتي كه كاربران آن را مشاهده مي‌كنند كه اصطلاحاً "سطح ويروسي شدن" نام گرفته، يكي از اين معيارها قلمداد مي‌شود.


كاربراني كه مكرراً محتواي ويدئويي توليد مي‌كنند مي‌توانند از طريق برنامه‌هاي همكاري تبليغاتي با YouTube درآمد كسب كنند. اين خط‌مشي جديد صرفاً مربوط به ويدئوهايي است كه يك شبه ركورد توزيع را بشكنند.


تبليغات روي ويدئوهاي ويروسي شده درآمد تبليغاتي كاربر و YouTube را تواماً افزايش مي‌دهد و شايد بدين طريق اين سايت بالاخره بتواند به سوددهي مورد نظرش برسد. يكي از ويدئوهاي پرطرفدار Battle at Kruger نام دارد كه درگيري بين يك گاو وحشي و شيرها را نشان مي‌دهد. اين ويدئو 45 ميليون بار مشاهده شده است.


اريك اشميت، مديرعامل گوگل در ماه اخير بيان كرد نسبت به احتمال سودآوري YouTube خوش‌بين‌تر شده است. YouTube هم‌اكنون پر بيننده‌ترين سايت ويدئويي اينترنتي است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر