۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

نوکیا وارد بازار رایانه‌های شخصی می‌شود

وكيا تقريباً بعد از دو دهه، اولين كامپيوتر خود را توليد كرد. اين شركت كه بزرگ‌ترين توليد‌كننده تلفن‌هاي همراه است، با افت فروش در اين صنعت، به حوزه جديدي روي آورده است.


البته اين اولين باري نيست كه نوكيا در اين بازار حاضر مي‌شود. در سال 1991، نوكيا كه تاب رقابت با شركت‌هايي مثل دل، هيولت پكارد و آي بي ام را نداشت از بازار رايانه‌هاي شخصي خارج شد. اما افول بازار تلفن‌هاي همراه، اين شركت را ناچار به اتخاذ استراتژي تنوع‌سازي كرده است.


نوت بوك جديد اين شركت به فروشگاه موسيقي نوكيا دسترسي داشته و با تلفن‌هاي نوكيا لينك مي‌شود. اين مدل كه Booklet 3G نام دارد امكان ناوبري GPS نيز دارد و بدين ترتيب دستگاه مي‌تواند موقعيت خود را از لحاظ جغرافيايي مشخص كند.


يكي از استراتژي‌هاي كليدي نوكيا فروش خدماتش است. اين شركت در نظر دارد تعداد مشتريان خدماتي خود را از زير 60 ميليون نفر به 300 ميليون نفر در سال 2012 برساند.


كارولينا ميلانزي، مدير تحقيقات شركت گارتنر بيان داشت سبد متنوع خدمات قادر خواهد بود نوكيا را از ديگر رقبايش متمايز سازد.
شركت گارتنر قبلاً اعلام كرده بود فروش تلفن‌هاي همراه در سطح جهاني 6.1 درصد كاهش يافته و سهم بازار نوكيا از 39.5 به 36.8 درصد كاهش يافته است. در مقابل كاهش سهم نوكيا از اين بازار، سهم بازار شركت‌هايي مثل سامسونگ و LG افزايش پيدا كرده است.


در هفته اخير نيز شركت دل اعلام كرد قصد دارد وارد بازار تلفن‌هاي همراه شود. شركت هيولت پكارد و اسوستك نيز قصد دارند همين مسير را طي كنند. Asustek كه Netbook خود موسوم به Eee PC را در بدو اوج‌گيري محبوبيت اين محصول به بازار عرضه كرد، از سيستم عامل آندرويد در كامپيوترهايش استفاده مي‌كند.


Booklet شركت نوكيا قرار است با قيمتي بين 716 دلار تا 1145 دلار عرضه شود كه به مراتب گران‌تر از نوت‌بوك‌هاي موجود در بازار است.

۱ نظر:

  1. سلام صبحی براتون نظر دادم و تشکر کردم که لینکم کردی در ضمن لینکتون را هم بنا به دستورتون عوض کردم فکر کردم پیامم رسیده اما انگار نرسیده بود.بازم منو ببخشید.خوشحالم از اشناییتون ایشالا از این پس بیشتر با هم اشنا میشیم و همکار و دوستای خوبی برای هم خواهیم بود.بازم معذرت

    پاسخحذف