۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

» یاهو پرتال عربی Maktoob.com را خرید


شرکت ياهو براي خريد پورتال عربي Maktoob.com که مجموعه‌اي از اخبار، اطلاعات تجاري و ورزشي به‌همراه سرويس‌ پست الکترونيکي و تالار گفت‌وگوهاي اينترنتي را در اختيار کاربران مي‌گذارد، موافقت خود را اعلام کرد.


اين قرارداد به ياهو کمک مي‌کند تا دامنه فعاليت‌هاي خود را در منطقه خاورميانه گسترش دهد و بتواند در بازار خدمات اينترنتي مبتني بر زبان‌هاي محلي نيز حضور پررنگ‌تري داشته باشد. پورتال Maktoob به ياهو امکان مي‌دهد تا نسخه عربي سرويس‌هاي ارتباطي Yahoo Mail و Yahoo Messenger را نيز راه‌اندازي کند.


پورتال Maktoob فعاليت خود را از سال 2000 و به عنوان سايت اينترنتي ارايه دهنده خدمات پست الکترونيکي آغاز کرد و در ماه مي سال جاري ميلادي ادعا کرد که ماهانه 6/16 ميليون بازديدکننده واحد دارد. دفتر مرکزي اين شرکت در کشور اردن قرار گرفته است و هم‌اکنون شعباتي از آن در کشورهاي مصر، کويت، عربستان سعودي و امارات متحده عربي مشغول به فعاليت هستند.


واگذاري اين پورتال به ياهو بر اساس قيمتي که هنوز به صورت نهايي مشخص نشده است، شامل حراجي آنلاين Souq.com و موتورجست‌وجوي اينترنتي Araby.com وابسته به شرکت Maktoob Group نمي‌شود. قرار است اين دو سايت اينترنتي ب همراه سايت سرويس پرداخت‌هاي الکترونيکي CashU.com و سايت بازي‌هاي رايانه‌اي Tahadi.com، از اين پس به عنوان زيرمجموعه شرکت Jabbar Internet Group فعاليت کنند.

۱ نظر: