۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

راز شکست در راضي نگه داشتن همگان است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها


اطراف تک تک ما را -چه بخواهيم چه نه- افراد مختلفي گرفته‌اند و اين طبيعي است که ما به آنچه ديگران راجع به ما فکر مي‌کنند اهميت بدهيم، اما نگراني زياد باعث مي‌شود راه‌مان را زيادي تغيير بدهيم و به اصطلاح به ساز هر کسي برقصيم و از اهداف حقيقي خودمان عقب بيافتيم و زندگي‌اي بسازيم صرفا براي راضي نگه داشتن ديگران.


به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://zangoole.com آمده است: نقل قول معروفي است که مي‌گويد «راز موفقيت را نمي‌دانم اما راز شکست در راضي نگه داشتن همگان است.»


با اين وجود اگر خيلي بي توجهي کنيد و نظر اطرافيان تان را به کلي ناديده بگيريد باعث مي‌شود اشتباه‌هاي‌تان را هم ناديده بگيريد، روابط تان شکر آب شده و به ضرر شخص شما تمام مي‌شود.


توجه کنيد، اما نگران نباشيد: کمتر پيش مي‌آيد که نگران بودن کمکي به شما بکند، به خاطر آن چه ديگران راجع به شما فکر مي‌کنند نگران يا ناراحت نباشيد. سعي کنيد احساسات‌تان را وارد اين قضيه نکنيد. سعي هم نکنيد که فکر ديگران را بخوانيد که «يعني اين طوري فکر مي‌کنه….؟» «يعني چي راجع به من فکر مي‌کنه…؟» شما بيشتر از هر کس ديگري خودتان را زير ذره بين مي‌گذاريد. خيلي اوقات ديگران خيلي کمتر از آنچه فکر مي‌کنيد راجع به شما فکر مي‌کنند. آنها هم مثل شما درگير فکر کردن به خودشان هستند و وقت براي ديگران ندارند!


آيا نظر آنها اهميت دارد؟ توجه کنيد که هر نظر مال چه کسي است؟ آيا اصلآ نظر آن فرد براي شما اهميتي دارد؟ آيا حرف آن فرد نزد شما اعتباري دارد؟ اظهار نظر آن غريبه راجع به خودتان را اصلا ناشنيده بگيريد. نظر او هرگز هيچ تاثيري روي شما نخواهد داشت.


از نظر آن‌ها استفاده کنيد: به نظرات مفيد خصوصا از افراد مهم دقت کنيد. البته سعي نکنيد از حرف و رفتار ديگران معني «استخراج» کنيد، مثلآ اگر يک نامه کمي‌سرد و غيرمعمول گرفتيد بهتر است که فقط بگذاريد به حساب گرفتاري شخصي آن فرد يا عجله و… تا اينکه فکر کنيد شايد فرستنده مشکلي با شما دارد يا از شما عصباني است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر