۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

گوگل دنیا را متحول می‌کند



شرکت گوگل سرانجام موفق شد در جريان طرح Project 10^100 خود، از بين 150 هزار طرح ارايه شده براي ايجاد تحولات بزرگ در دنيا، 16 موضوع کلي را انتخاب کند تا در نهايت به طرح برتر جايزه 10 ميليون دلاري اعطا شود.


اجراي طرح Project 10^100 بيش از پيش‌بيني‌هاي اوليه گوگل به‌طول انجاميد، اما در جريان دهمين سالگرد اجراي آن گوگل توانست بهترين ايده‌ها براي ايجاد بزرگترين تحولات در دنيا را دريافت کند. شرکت گوگل هم‌اکنون از عموم مردم درخواست کرده است تا از بين 16 موضوع ارايه شده، به بهترين موضوع راي دهند.


به گفته "جمي يود"(Jamie Yood) سخنگوي گوگل، اين شرکت به طور کلي قصد انتخاب طرح‌هاي شخصي ارايه شده را داشت، اما تعدد ايده‌هاي ارايه شده موجب شد تا اين شرکت در جريان انتخاب بهترين طرح با مشکل مواجه شود. بسياري طرح‌هايي ارايه شده به گونه‌اي بودند که قابليت هم‌پوشاني ديگر طرح‌ها را داشتند و بر اين اساس، گوگل تصميم گرفت تا به جاي تاکيد بر طرح‌هاي شخصي، بر طرح‌هاي مرتبط با اين شرکت تمرکز کند.
برخي از 16 موضوع اصلي ارايه شده در اين زمينه شامل موارد زير مي‌شوند:

• کمک‌هاي آموزشي در زمينه علوم و مهندسي: کاربران بسياري از کشورهاي جهان بر اين موضوع اتفاق‌نظر داشته‌اند که گسترش آموزش‌هاي علمي يکي از روش‌هاي ايده‌آل براي تضمين موفقيت آتي توسعه فناوري محسوب مي‌شود.


• ايجاد برنامه‌هايي براي از بين بردن زمين‌هاي مين‌گذاري شده: اين موضوع براي افزايش سرمايه‌گذاري بين‌المللي سازمان‌ها در خنثي کردن زمين‌هاي مين‌گذاري شده ارايه شده است. بسياري از کاربران پيشنهاد کرده‌اند که براي اين جريان مي‌توان از ربوت‌ها، انسان‌ها و سيستم‌هاي شناسايي مين از طريق حيوانات کمک گرفت.


• ساخت سيستمي که بتواند بحران‌هاي طبيعي را به موقع شناسايي کند: اين موضوع به منظور راه‌اندازي سيستمي ارايه شده است که به تواند بحران‌هاي طبيعي در نقاط مختلف جهان را به خوبي شناسايي کند و در مقابل آن‌ها پاسخ سريع دهد. سياست‌گذاران بر مبناي اين سيستم مي‌توانند تصميمات بهتري را در مقابل توفان‌ها، زمين‌لرزه‌ها، سونامي‌ها و ديگر بلاياي طبيعي اتخاذ کنند.


• کار کردن براي افزايش آگاهي عمومي در خصوص سياست‌هاي مالياتي: اين موضوع به منظور شفاف‌سازي سيستم‌هاي اخذ ماليات و سياست‌هاي اتخاذ شده در اين زمينه ارايه شده است.


لازم به ذکر است که راي‌گيري در مورد موضوعات ارايه شده از جانب گوگل در تاريخ هشتم اکتبر به اتمام مي‌رسد.

منبع: http://www.techworld.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر