۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

جي‌ميل براي ميليون‌ها نفر غيرقابل دسترس شد


در جريان قطعي گسترده و كم‌سابقه سرويس ايميل محبوب گوگل، اكثر كاربران جي‌ميل بعدازظهر سه‌شنبه نتوانستند به اين سرويس دسترسي يابند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام گوگل، اين شركت در 5 و 35 دقيقه بعدازظهر اين مشكل را برطرف كرده اما همچنان در حال تحقيق درباره علت بروز اين مشكل است.

با گزارش كاربراني از انگليس، ايتاليا، سنگاپور و آفريقاي جنوبي به سايت پشتيباني گوگل، به نظر مي‌رسد كه كاربران در سراسر جهان دچار اين مشكل شدند.

اين قطعي در حالي صورت مي‌گيرد كه گوگل تلاش مي‌كند براي رقابت با مايكروسافت و IBM اين سرويس را در ميان كاربران تجاري كه معمولا كمتر در برابر قطعي‌هاي طولاني گذشت مي‌كنند، توسعه دهد.

جي‌ميل در حال حاضر با سرويس‌هاي مبتني بر اينترنت هات ميل مايكروسافت و ياهو ميل رقابت مي‌كند؛ گوگل اين سرويس را به‌طور رايگان عرضه مي‌كند اما نسخه‌اي از آن را كه داراي ويژگي‌هاي بيش‌تر و پشتيباني فني است به ازاي 50 دلار براي هر كاربر در سال به شركت‌ها عرضه مي‌كند.

جي‌ميل پيش از اين قطعي‌هاي متعددي را تجربه كرده است؛ اين سرويس امسال دو بار و در سال گذشته چندين بار غيرقابل دسترس شد. طبق اعلام گوگل، سرويس ايميل اين شرکت در سال 2008 هر ماه به‌طور متوسط 10 تا 15 دقيقه از کارافتادگي داشت.

بر اساس آمار کام اسکار، بيش از 113 ميليون نفر در جهان از جي‌ميل گوگل استفاده مي‌کنند و اين سرويس ايميل پس از هات ميل مايکروسافت با 283 ميليون کاربر و ياهوميل با 274 ميليون کاربر، سومين سرويس ايميل محبوب جهان است.

گفتني است ترس از قطعي علاوه بر نگراني‌هاي امنيتي از جمله دلايلي بوده كه موجب شده بسياري از شركت‌ها نگران به‌كارگيري فن‌آوري‌هاي رايانش ابري باشند كه توسط گوگل، Salesforce.com و Amazon.com عرضه شده و در آن اطلاعات و خدمات برروي اينترنت ارايه مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر