۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

دورها آوايي است که مرا مي‌خواند به چشم‌هاي خود دروغ نگوييم، خدا ديدني است

دورها آوايي است که مرا مي‌خواند
به چشم‌هاي خود دروغ نگوييم، خدا ديدني است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

اين دل خسته تا هميشه در آسمان عشق تو پرواز مي‌کند و تو آنقدر بزرگي که.....

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://najvayedaroon.blogfa.com آمده است: من غريب و ناآشنا در کوچه پس‌کوچه‌هاي مبهم زندگي گمگشته‌ام و تو آشنايي و راهنما...

من زندگي‌ام به يک مو بند است... جسم خسته‌ام را درياب که به دست‌هاي نوازشگر تو محتاج است...

روح سرکش و طغيان‌گرم را آرام کن که در پي‌ات شب‌ها بي قرار و بي تاب است...

قلب پر تپش‌ام را حس کن که براي رسيدن به تو چه نامنظم در سينه‌ام در تقلاست...

چشم‌هاي غمگينم را ببين که پيوسته براي ديدنت عاشقانه در انتظار است...

بغض گلويم را بگير که اين همان درد دوري و دلتنگي است...

آتش اين وجود نگرانم را خاموش کن که آفت بزرگي از حسد در تن ضعيف و بيمارم است...

و به من اطمينان ببخش که به حال خود رهايم نمي‌کني ...

اينک سوار بر مرکب اميد به سوي تو مي‌آيم، به سوي تکيه‌گاهي که ويران نمي‌شود. دورها آوايي است که مرا مي‌خواند... پس به چشم‌هاي خود دروغ نگوييم، خدا ديدني است...


در اوج اعتماد به وبلاگ‌ها قرار داريم


مدرس دانشگاه:
ـ در اوج اعتماد به وبلاگ‌ها قرار داريم
ـ درصدي از اعتماد به وبلاگ‌ها در ايران، رواني و بخشي اجباري است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

به اعتقاد يك مدرس دانشگاه، باتوجه به جو خبري كنوني در كشور، ميزان اعتماد عمومي به بعضي از رسانه‌ها دچار نوسان شده و از اين جهت ميزان اقبال و اعتماد به رسانه‌هاي غيرسنتي و وبلاگ‌ها بيشتر شده است.

دكتر عطاء‌الله ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: ميزان اعتماد عمومي به رسانه‌ها در ايران با ساير كشورها تفاوت زيادي دارد. به عبارت ديگر عوامل موثر بر اين اعتماد طيف وسيعي را در بر مي‌گيرد. همچنين اتمسفر خبر يا جو خبري موجود در كشورمان که بر ميزان اعتماد به رسانه‌ها بسيار تأثيرگذار است، كاملا با كشورهاي ديگر متفاوت است و تحليل آن با پيچيدگي خاص جامعه ايراني همراه است.

وي تصريح كرد: وبلاگ‌ها تنها رسانه‌هايي هستند كه اخبار را سريع‌تر و با ميزان اطلاعات بيشتر منتشر مي‌كنند. اين در حالي است كه رسانه‌هاي سنتي مانند راديو و تلويزيون محدودتر و بسته‌تر عمل مي‌كنند. بنابراين ميزان مراجعه به وبلاگ‌ها بيشتر شده است.

به گفته‌ي وي، درصدي از اعتماد به وبلاگ‌ها در ايران، به دليل اعتماد رواني به فضاي سايبر است، اما مقداري از آن، «اعتماد اجباري» است. يعني در شرايط فقدان برخي رسانه‌ها، وبلاگ‌ها به اولين محل‌ها براي انتشار اخبار تبديل مي‌شوند. همچنين وبلاگ‌هايي كه به رسانه‌هاي اجتماعي مرتبط‌ اند، توانسته‌اند اعتماد بيشتري را جذب كنند. همچنين اتمسفر و جو خبري كه طي برهه‌هاي مختلف در فضاي رسانه‌اي كشور به وجود مي‌آيد، بر ميزان اعتماد و اطميناني كه به وبلاگ‌ها وجود دارد تاثيرگذار است.

ابطحي يادآور شد: در شرايط كنوني در اوج اعتماد به وبلاگ‌ها قرار داريم، البته ممكن است اين اعتماد گذرا باشد و دوباره كاهش يابد.




فارغ از فرجام تلخ در انتظار، از هيچ تلاشي فروگذار نباشيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

چه خوب است حتي با وجود آنكه مي‌دانيم فرجامي تلخ در انتظارمان است، تا آخرين لحظات از تلاش براي جلوگيري از آن فروگذار نباشيم.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://talis.blogfa.com آمده است: قايق به دست موج‌هاي خشمگين بالا و پايين مي‌رود. قرار نبوده است که دريا اينگونه توفاني باشد. دو برادر با چهره‌هاي مضطرب سعي مي‌کنند قايق را به سمت ساحل هدايت کنند. موتور قايق لحظاتي پيش از کار افتاده است و صداي جير جير چوب‌هاي ديواره و کف آن در صداي غرش امواج گم مي‌شود. هوا از تاريکي به «قير» مي‌ماند.

ـ بايد تندتر پارو بزنيم، اوضاع هيچ خوب نيست! اين صداي برادر بزرگ‌تر است که در هياهوي محيط به دشواري راهي به گوش برادر کوچک مي‌يابد. صيد آن روزشان که چند کيلو ماهي است، از اين سوي قايق به آن‌سو ليز مي‌خورد.

دو برادر با تمام قدرت پارو مي‌زنند. آسمان تيره برق مي‌زند و نور تندر همه‌جا را روشن مي‌کند. دو برادر به وضوح مي‌بينند که از کف قايق آب مي‌جوشد! برادر کوچک‌تر پارو‌يش را رها مي‌کند، سطلي پلاستيکي از گوشه‌ي قايق برمي‌دارد و شروع مي‌کند به بازگرداندن آب کف قايق به دريا. برادر بزرگ‌تر با تمام توان پارو مي‌زند. موج‌هاي کف‌آلود قايق را چون پرکاهي از اين سو به آن سو مي‌برند.

شکاف کف قايق لحظه به لحظه بازتر مي‌شود و آب از قوزک پاي دو برادر بالاتر مي‌آيد. برادر کوچک‌تر با تمام توان تلاش مي‌کند آب‌هاي کف قايق را به درياي خشمگين بازگرداند. چهره‌ي سرخ شده از تقلاي برادر بزرگتر در نور آذرخش روشن مي‌شود، نگاهش به آبي است که بي‌اعتنا به تقلاي برادر کوچک‌تر همچنان از کف قايق مي‌جوشد. لحظاتي بعد برادر بزرگ‌تر نعره‌زنان پارويش را رها مي‌کند و از کار مي‌ماند.

ـ بي‌فايده ا‌ست!... ما مرده‌ايم برادر!... لعنت به اين شانس!

برادر کوچتر اما با چهره‌اي که آب و عرق از پهنه‌اش جاري است، چونان که گويي صداي برادر را نشنيده است، همچنان با سطل کوچکش آب را به بيرون از قايق مي‌پاشد و هر از گاهي با کمک پارويش تلاش مي‌کند قايق را به جايي که گمان مي‌کند ساحل است هدايت کند....

آب بالا و بالاتر مي‌آيد، برادر بزرگ‌تر مبهوت به تيرگي خيره مانده است و دست‌هايش لبه‌هاي قايق را چسبيده‌، بي‌هيچ تکاپو.

برادر کوچک‌تر اما همچنان در حال پاشيدن آب به دريا!

قايق پايين و پايين‌تر مي‌رود، تا جايي که آب از سر دو برادر مي‌گذرد، دست برادر کوچک‌تر با سطلي که همچنان آب را بر آب مي‌پاشد، آخرين بخش از طعمه‌اي است که توسط درياي خروشان بلعيده مي‌شود.

اينک هردو برادر مرده‌اند. چه بزرگ‌تري که تلاش را عبث يافت و چه کوچکتري که با سطل کوچکش آب بر آب پاشيد.

...اما من فاش مي‌گويم که فارغ از اين فرجام تلخ که محتوم مي‌نمود، برادر کوچک‌تر را بسيار دوست مي‌دارم!



"سواد رسانه‌اي" نخستين دانستني مديران در بزرگراه‌هاي اطلاعاتي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

حالا ديگر نه کارمندان، کارمندهاي سابق‌اند و نه مديران، مدير به همان معنايي که مي‌شناختيم. اكنون نه تنها شيوه‌هاي مديريت در مشاغل مختلف دگرگون شده است، بلكه اين دگرگوني در مديريت رسانه‌ها حتي بر شيوه‌هاي مديران ديگر مشاغل نيز تاثيرات بسزايي داشته است. به عنوان مثال اكنون به انجام رساندن وظيفه هدايت و رهبري در سايه فن آوري‌هاي ارتباطي واطلاعاتي بسيار بيشتر از دوران مكانيكي آسان وكم هزينه شده است.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر اميد علي مسعودي در وبلاگ خود به نشاني http://media.blogfa.com آورده است: نظارت و كنترل از راه دور، آموزش از راه دور و... بيشتر هزينه‌هاي حمل و نقل را حذف كرده است و مديران با دستاني گشاده‌تر به اهدافشان نزديك مي‌شوند. بيشتر محدوديت‌ها در عرصه مديريتي از ميان رفته‌اند و فضاي سايبر مفهوم سنتي "اقتصاد" را بدرود گفته است.

در مفهوم جديد "علم اقتصاد " مديران شاني ديگر دارند. آنان به جاي انجام كار توسط "ديگران" به معناي "آدم‌ها" اكنون ديگران را به معناي نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارها در نظر مي‌گيرند و كارها را برنامه‌ريزي، هدايت و كنترل مي‌كنند. از اين معنا‌سازي كه نمونه‌اي از آن را در وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي شاهديم، تنظيم رفتارهاي مديريتي را بايد مرهون عصر جديد اطلاعات وارتباطات واحداث "بزرگراه‌هاي اطلاعاتي" دانست.

در اين بزرگراه‌ها تنها كساني مي‌توانند برانند كه با قواعد و مهارت‌هاي رانندگي به خوبي آشنا باشند. بدون "دانستن" هرگز مديران نمي‌توانند قرن دانايي را درك كنند. در اين راه نخستين دانستني مديران "سوادرسانه‌اي"است. آن‌ها در گام‌هاي بعدي بايد بر سطح دانش مديريتي خود به‌گونه‌اي روز افزون بيافزايند، وگرنه هرگز نمي‌توانند از طريق بزرگراه‌هاي امروزي كه با پديده‌هايي چون بلاگرها، وردپرس، يوتيوپ، ماي‌اسپيس، فيس بوك، فرندفيد، اي‌ميل و فليكر شناخته مي‌شوند؛ به سر منزل مقصود برسند.

نت‌بوک‌های 10 اینچی بیشترین فروش را در دنیا دارند


منبع: http://www.techworld.com


کارشناسان بر پايه مطالعه جديد خود دريافتند، هرچه اندازه نمايشگر نت‌بوک‌ها بزرگتر مي‌شود، فروش‌ آن‌ها در بازار بيشتر مي‌شود.


پايگاه اينترنتي UMPC Portal اعلام کرد، از بين تمام نت‌بوک‌هايي موجود در بازار، از هر 10 نت‌بوک هشت مورد به نمايشگر LCD با اندازه‌اي بين 10 تا 6/11 اينچ مجهز شده‌اند که اين رقم در چهار ماه قبل 70 درصد گزارش شده بود.


نت‌بوک‌هايي که نمايشگر آن‌ها 10 تا 2/10 اينچ است، هم‌اکنون به پرفروش‌ترين نت‌بوک‌ها در جهان تبديل شده‌اند. طبق آمارها، 61 درصد نوت‌بوک‌هاي کوچک‌تر از 12 اينچ را رايانه‌هاي قابل‌حمل بين 10 تا 2/10 اينچي شامل مي‌شوند.


اين جريان به طور کلي نوت‌بوک‌هاي کوچک و نت‌بوک‌ها را که به پردازنده Atom اينتل مجهز شده‌اند و فاقد درايور DVD هستند، شامل مي‌شود.


شرکت تحقيقاتي iSuppli پيش‌بيني کرده است که در آينده نزديک از محبوبيت نت‌بوک‌هاي 10 تا 2/10 اينچي کاسته خواهد شد و در مقابل، نت‌بوک‌هاي 10 تا 9/10 اينچي بيشترين محبوبيت را کسب خواهند کرد. پيش‌بيني شده است 55 درصد از کل نت‌بوک‌هايي که تا پايان سال جاري ميلادي روانه بازار مي‌شوند، به نمايشگري با اندازه 10 تا 9/10 اينچ مجهز شده باشند.


به گفته iSuppli، نمايشگرهاي بزرگتر نظير 1/11 يا 6/11 اينچ قيمت گران‌تري دارند و شرکت‌ها کمتر نت‌بوک‌هاي خود را با آن‌ها توليد مي‌کنند. در حال حاضر يک‌پنجم نت‌بوک‌هايي که در دنيا فروخته مي‌شوند، به نمايشگرهايي با اندازه 4/10 تا 9/11 اينچ مجهز شده‌اند.

فقط 7 درصد از مدیران IT به میزان مصرف انرژی در پایگاه‌های داده توجه دارند

منبع: http://www.techworld.com


به گفته شرکت تحقيقاتي گارتنر، مديران پايگاه‌هاي داده بايد دماي سرورها را بيش از 24 درجه سلسيوس نگه دارند و سياست‌هاي کارآمدتر و جديدتري را براي اندازه‌گيري ميزان مصرف انرژي در سازمان خود اتخاذ کنند.


گارتنر به دنبال مطالعه اينترنتي روي 130 مدير عملياتي و زيرساختي دريافت، اندازه‌گيري و بررسي ميزان مصرف انرژي در پايگاه‌هاي داده تا سال 2011 ميلادي همچنان در حالت ناقص و نابالغ باقي خواهد ماند. به گفته اين شرکت، تنها 7 درصد از شرکت‌کنندگان در اين تحقيق اعلام کردند که يکي از اولويت‌هاي اصلي آن‌ها افزايش به‌کارگيري محصولات سبز و سازگار با محيط زيست است و در عين حال تلاش مي‌کنند تا سازمان‌ها فناوري‌هاي جديدتري را با قابليت کاهش مصرف انرژي توليد کنند.


به طور کلي، مديران پايگاه‌هاي داده توجه چنداني به ميزان مصرف انرژي، بررسي انرژي مصرف شده در سازمان و مدل‌سازي انرژي مصرفي ندارند.


"راکش کومار"(Rakesh Kumar) مدير تحقيقات شرکت گارتنر در اين خصوص توضيح داد: «اگر چه اين روزها توليد فناوري‌هاي سبز و ميزان مصرف انرژي در مراکز داده مورد توجه قرار گرفته است، بايد پيش از تمرکز بر توليد نسل جديد محصولات و فناوري‌هاي سبز، بر افزايش توجه مديران به استفاده از اين محصولات توجه کرد. به عبارت ديگر، حتي اگر سرورها و ابزارهاي مديريتي کم‌مصرف و سازگار با محيط زيست به ميزان گسترده توليد و وارد بازار شوند، مديران IT در سازمان‌ها هنوز به اجراي پروژه‌هاي داخلي سازماني از قبيل يکپارچگي سيستم‌ها، مجازي‌سازي و انطباق با سيستم‌هاي منطق‌گرا توجهي ندارند».


حدود 63 درصد از شرکت‌کنندگان در اين تحقيق اعلام کردند که قصد دارند ظرف 18 ماه آتي محدوديت‌هايي را براي پايگاه‌هاي داده خود لحاظ کنند. در مقابل، 15 درصد خاطرنشان کردند که هم‌اکنون از تمام توان پايگاه‌هاي داده استفاده مي‌کنند و در نظر دارند تا سال آينده، پايگاه داده جديد راه‌اندازي کنند و يا مراکز کنوني را به‌روز کنند. در اين ميان، 48 درصد نيز خاطرنشان کردند که هيچ برنامه‌اي براي بررسي ميزان مصرف انرژي در پايگاه داده خود ندارند.

۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

فن‌آوري شارژ باتري بي‌سيم به لپ‌تاپ جديد دل افزوده شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

لپ‌تاپ اداري Latitude Z دل كه شامل فن‌آوري شارژ بي‌سيم باتري است از سوي اين شركت معرفي شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لپ‌تاپ Latitude Z دل مي‌تواند در پايه ويژه‌اي قرار بگيرد كه ميدان مغناطيسي براي شارژ مجدد باتري لپ‌تاپ را به‌صورت بي‌سيم توليد مي‌كند.

اين فن‌آوري كه دل آن را شارژ القايي ناميده است به اندازه شارژ مجدد باتري لپ‌تاپ با استفاده از آداپتور AC زمان مي‌برد اما اين فن‌آوري مي‌تواند به كاهش اتكا به آداپتورهاي برقي كه براي شارژ لپ‌تاپ‌ها استفاده مي‌شوند، كمك كند.

اين نخستين بار است كه دل شارژ مجدد بي‌سيم را در لپ‌تاپ‌هاي ساخت خود گنجانده و پايه شارژ به صورت جداگانه به عنوان يك گزينه اضافي براي لپ‌تاپ قابل خريداري است.

شارژ بي‌سيم پيش از اين در برخي از محصولات الكترونيكي مانند تلفن‌هاي همراه مورد استفاده قرار گرفته است؛ به‌عنوان مثال پالم ابزاري را براي شارژ مجدد تلفن هوشمند Palm Pre با استفاده از شارژ القايي مي‌فروشد و فن‌آوري مشابه براي شارژ مجدد مسواك‌هاي برقي و حتي ابزارهاي برقي به‌كار رفته است.

استان‌هاي كوتاه درباره شهادت* شــهـيـد بـا يــادگــار يــک پـــلاک

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

يك وبلاگ‌نويس در يادداشت وبلاگ خود به نقل چند داستان كوتاه درباره شهدا و دفاع مقدس پرداخته است.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://www.qafelehshohada.parsiblog.ir آمده است:

- پدر کودک رو بغل کرد و تو آغوش گرفت.

کودک هم مي‌خواست پدر رو بلند کنه ولي نتونست. با خود گفت: حتماً چند سال بعد مي‌تونم.

بيست سال بعد پسر تونست پدر را بلند کنه. پدر سبک بود. به سبکي يک پلاک و چند تکه استخوان....

- "به نام خدا، من مي‌خواهم در آينده شهيد بشوم. براي اين که...."

معلم که خنده‌اش گرفته بود، پريد وسط حرف مهدي و گفت: «ببين مهدي جان! موضوع انشا اين بود که در آينده مي‌خواهيد چه کاره بشين. بايد در مورد يه شغل يا يه کار توضيح مي‌دادي. مثلاً، پدر خودت چه کاره است؟...: آقا اجازه! شهيد شده....

- پسرش که شهيد شد دلش سوخت. آخه يادش رفته بود براي سيلي که تو بچگي بهش زده بود عذرخواهي کنه.

باخودش گفت: جنازه‌ش رو که آوردن صورتشو مي‌بوسم.

آوردند... ولي سر نداشت...

- گفتم: نه! اين عمليات حساسه. ممکنه زخمي‌ بشي و فرياد بزني.

گفت: قول مي‌دم.

اون طرف رودخانه جسد زخميش رو پيدا کرديم که دهان خودش را پر از گِل کرده بود...

انتشار نرم‌افزار امنيتي رايگان جديد مايكروسافت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

برنامه امنيت رايانه رايگان جديد مايكروسافت كه از سايت اين شركت قابل دانلود است منتشر مي‌شود.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برنامه Security Essentials مايكروسافت به عنوان يك نرم‌افزار آنتي‌ويروس رايگان از ماه ژوئن و در قالب نسخه آزمايشي بتا موجود بود.

اين نرم‌افزار به صورت روزانه به‌روز مي‌شود تا در برابر برنامه‌هاي مخرب جديدي كه مي‌توانند كلمات عبور را به سرقت ببرند يا رايانه‌ها را به سرورهاي ارسال هرزنامه تبديل كنند، رويايي كند. طبق اعلام مايكروسافت، اين برنامه كار كردن رايانه ها را كندتر نمي‌كند.

مايكروسافت اعلام كرده قصد ندارد كسب و كار شركت‌هايي مانند مكافي و سيمانتك كه برنامه‌هاي آنتي‌ويروس محبوب با امكانات بيش‌تري دارند را از دست آن‌ها خارج كند بلكه تنها اميدوار است اين برنامه رايگان توسط افرادي مورد استفاده قرار بگيرد كه هنوز از آنتي‌ويروس استفاده نمي‌كنند.

گاهی لازم است کمی‌ به ذهنت بها بدهی

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

توي اين دنيا هر روز و هر لحظه اتفاقاتي مي‌افته که شايد کوچک به نظر بياد، اما خودشون باعث به وجود آمدن اتفاقات يا تفکرات بزرگ‌تري مي‌شوند. گاهي اوقات يك اتفاق کوچک باعث مي‌شه که از بعضي از دل مشغولي‌هات دل بکني! باعث مي‌شود چند روزي از بعضي چيزها دور بشي...

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگي به نشاني http://www.maghsadenahaee.blogfa.com آمده است: هر اتفاقي که مي‌افته جايگاه تولد اتفاق بعدي مي‌شه. همه‌چيز به هم مربوطه. همه چيز و همه کس دست به دست هم مي‌دهند تا تو رو برسانند به مقصد! همه چيز اتفاق مي‌افته تا تو رو وادار کنه که به اون اتفاق بزرگ فکر کني. به منشا و به وجود آوردنده‌ي اون اتفاق بزرگ. اونم يه تفکر بزرگ!

گاهي لازمه از خيلي چيزها دست بکشي. توقف کني و کمي‌ به ذهنت بها بدي. به اين فکر کني که گاهي اوقات براي پيدا کردن خودت و زندگي‌ات، تنهايي برات از نون شب هم واجب تره! به اينکه کي هستي و چي کار مي‌کني؟ چرا تو داري نفس مي‌کشي؟ کي مي‌خواد تو باشي؟ اين‌ها شعار نيست. حرف‌هاي تکراري هم نيست. تکرار اونه که هر بار اتفاق بيفته و هيچ تاثير جديدي نداشته باشه.

ما قدرت تفکر داريم. مي‌بينيم، مي‌شنويم، حس مي‌کنيم و فکر مي‌کنيم... اين تمام اون چيزيه که بايد به خاطر خودمان و رضاي خالق انجام بدهيم.

مورچه‌های دیجیتال سربازان جدید شبکه! ابداع سیستم سریع امنیت شبکه با الهام از تاکتیک مورچه‌ها

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

كارشناسان و متخصصان امنيت شبكه از تاكتيك‌هاي مورچه‌ها براي حفاظت از رايانه‌ها و سيستم‌هاي شبكه‌يي الگو گرفتند.

به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانشمند‌ان اخيرا با مطالعه روي مورچه‌ها و الهام از تاكتيك‌هاي دفاعي اين حشره به شيوه جديدي براي محافظت از رايانه‌ها در برابر مهاجمان شبكه‌اي دست يافتند.

مشاهده و دقت روي چگونگي رفتار اين حشره در زماني كه كلوني آنها مورد تهديد قرار مي‌گيرد، ‌به ذهن برنامه‌نويسان ايده اي براي ساخت سلاح جديد در برابر عفونت‌هاي شبكه‌يي شامل ويروس‌ها و كرم‌هاي شبكه‌يي القا كرده است.

وقتي يك مورچه خطر را شناسايي مي‌كند، به زودي مورچه‌هاي ديگر به او ملحق مي‌شوند تا بر دشمن خود غلبه كنند.

اكنون اين راهكار روي يك نرم‌افزار امنيتي منطبق شده است.

اين نرم‌افزار از سوي محققان دانشگاه ويك فارست آزمايش شده است.

اين محققان «مورچه‌هاي ديجيتالي » طراحي كرده‌اند كه در سرتاسر شبكه گشت زني مي‌كنند و به دنبال مهاجمان مي‌گردند.

وقتي يكي از مورچه‌ها مهاجمي را شناسايي كند يك ارتش كمكي را فرا مي خواند تا براي مبارزه با دشمن به وي ملحق شوند.

محققان معتقدند اين سيستم امنيتي مورچه سريعتر از برنامه‌هاي امنيتي معمولي كار مي‌كند و در تشخيص ويروس‌هاي جديد ماهرتر است.

شادی را در خود زنده کنیم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

سرور و شادماني پادزر تمام ترس‌هاست. ترس فقط در صورتي پيش مي‌آيد كه از زندگي لذت نبريد. اگر از زندگي لذت ببريد،‌ ترس ناپديد مي‌شود. مثبت باشيد و بيشتر لذت ببريد. بيشتر بخنديد. بيشتر شاد باشيد. نسبت به همه چيز مشتاق‌تر شويد؛ حتي نسبت به چيزهاي كوچك.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگ "كلوزآپ" به نشاني http://kelozup.blogfa.com آمده است: زندگي شامل چيزهاي كوچك است. اگر بتوانيد شادابي را به همان چيزهاي كوچك ببخشيد،‌ آنگاه كل آن مجموعه لبريز از شادابي خواهد شد. پس منتظر نباشيد كه اتفاقي فوق العاده به وقوع بپيوندد. منظور اين نيست كه اتفاقات فوق العاده وجود ندارد. سعي کنيد با چيزهاي كوچك،‌ روزمره و عادي با ذهنيتي تازه و با طراوت،‌ با نيرويي نو و شوقي تازه رويارو شويد. آنگاه به تدريج سرور را گردآوري مي‌كنيد و آن مجموعه، ‌روزي به سروري عظيم و ناب تبديل مي‌شود. هيچكس نمي‌داند كه اين موضوع چه زماني اتفاق مي‌افتد.

اكثر مردم دنيا منتظر اتفاقات بزرگ و وفوق العاده هستند، ولي اين اتفاقات پيش نمي‌آيند؛‌ مگر از طريق چيزهاي كوچك،‌ مثل خوردن صبحانه، قدم زدن،‌ ‌گفت و گو با يك دوست، تنها نشستن ونگاه كردن به آسمان. اين امور كوچك، زندگي را تشكيل مي‌دهند.

شادی را در خود زنده کنیم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

سرور و شادماني پادزر تمام ترس‌هاست. ترس فقط در صورتي پيش مي‌آيد كه از زندگي لذت نبريد. اگر از زندگي لذت ببريد،‌ ترس ناپديد مي‌شود. مثبت باشيد و بيشتر لذت ببريد. بيشتر بخنديد. بيشتر شاد باشيد. نسبت به همه چيز مشتاق‌تر شويد؛ حتي نسبت به چيزهاي كوچك.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگ "كلوزآپ" به نشاني http://kelozup.blogfa.com آمده است: زندگي شامل چيزهاي كوچك است. اگر بتوانيد شادابي را به همان چيزهاي كوچك ببخشيد،‌ آنگاه كل آن مجموعه لبريز از شادابي خواهد شد. پس منتظر نباشيد كه اتفاقي فوق العاده به وقوع بپيوندد. منظور اين نيست كه اتفاقات فوق العاده وجود ندارد. سعي کنيد با چيزهاي كوچك،‌ روزمره و عادي با ذهنيتي تازه و با طراوت،‌ با نيرويي نو و شوقي تازه رويارو شويد. آنگاه به تدريج سرور را گردآوري مي‌كنيد و آن مجموعه، ‌روزي به سروري عظيم و ناب تبديل مي‌شود. هيچكس نمي‌داند كه اين موضوع چه زماني اتفاق مي‌افتد.

اكثر مردم دنيا منتظر اتفاقات بزرگ و وفوق العاده هستند، ولي اين اتفاقات پيش نمي‌آيند؛‌ مگر از طريق چيزهاي كوچك،‌ مثل خوردن صبحانه، قدم زدن،‌ ‌گفت و گو با يك دوست، تنها نشستن ونگاه كردن به آسمان. اين امور كوچك، زندگي را تشكيل مي‌دهند.

۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

متقاضیان اینترنت ملی به مخابرات استانی مراجعه کنند.

متقاضیان اینترنت ملی به مخابرات استانی مراجعه کنند.



مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) برای دریافت اینترنت ملی به شرکت‌های مخابرات‌ استانی مراجعه کنند. سعید مهدیون در گفت‌وگو با فارس گفت: متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند به شرکت‌های مخابرات‌ استانی مراجعه و اینترنت ملی دریافت کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون متقاضیان اینترنت و اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ هر یک از این دو سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه و این دو سرویس را با تعرفه‌های مخصوص به خود دریافت کنند. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سالها است که شرکت‌های مخابرات استانی از طریق پرت‌های پرسرعت .G به دستگاه‌های متقاضی اینترنت پرسرعت ارایه می‌کنند و هم‌اکنون با ورود شرکت‌های مخابرات در زمینه واگذاری پورت‌های پرسرعت ADSL، این امکان فراهم شده که از طریق این پورت‌ها اینترنت و اینترانت کشوری ارایه کند.

مهدیون تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی که نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین تمام PAP ها و برخی مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند. وی تاکید کرد: تاکنون اینترنت ملی به مردم عادی ارایه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است.

بنیان‌گذار Twitter شرکت دیگری ایجاد می‌کند

ناشر: Wall Street Journal




جك دورسي، خالق Twitter، اعلام كرد شركت ديگري را راه‌اندازي مي‌كند. اين شركت كه خدمت مشابه به ميكروبلاگ‌ها عرضه مي‌كند، بر صنايع بهداشت و مالي متمركز خواهد شد. دورسي اعلام كرد صنعت بهداشت و درمان آمريكا در وضعيت بسيار بد كنوني، نياز به نوآوري دارد. صنعت مالي نيز نقاط ابهام متعدد دارد كه اين ابهام در حوزه تبادل ارز تشديد مي‌شود. دورسي مي‌خواهد اين مسائل را حل و فصل كند.


شركت جديد دورسي هنوز رسماً افتتاح نشده است، اما به زودي موجوديت خود را اعلام خواهد كرد. تم‌هاي محوري Twitter يعني شفافيت، فوريت و سهولت بر اين شركت جديد نيز حاكم خواهد بود. يكي از مزاياب اين خدمت، سهولت كاربري آن است كه باعث مي‌شود شركت‌ها و مشتريان دو صنعت بهداشت و مالي سريعاً به آن رو آورند.


عرضه ایمیل بهبود یافته یاهو در آسیا و اروپا


ياهو خدمت بهبود يافته ايميل خود را به كشورهاي آسيايي و اروپايي عرضه مي‌كند. اين در حالي است كه اين شركت قصد دارد كسب‌و‌كار تبليغاتي خود را با جذاب ساختن سايت‌هايش براي كاربران جهاني گسترش دهد.


اين شركت قصد دارد برنامه‌نويسان طرف سوم خود را نيز در درآمد تبليغاتي‌اش سهيم كند. در ماه دسامبر گذشته ياهو سايت ايميل خود را به امكانات شبكه اجتماعي مجهز ساخت.


امكانات شبكه اجتماعي در ديگر سايت‌هاي اين شركت در استراليا، انگلستان و مكزيك عرضه شد. در ميان امكانات جديد سايت، كاربر مي‌تواند اسامي دوستان اينترنتي خود را كه آنلاين هستند، مشاهده كند. در عين حال، اطلاعاتي كه اين افراد به اشتراك گذاشته باشند نيز قابل مشاهده است.


نرم‌افزار جديد ياهو موسوم به Picnik امكان ويرايش تصاوير روي سايت را فراهم مي‌كند و پلاتفورم Paypal نيز به امكانات ايميل اين سايت اضافه مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود با اضافه شدن امكانات شبكه اجتماعي تا انتهاي سال جاري در 20 كشور آسيايي و اروپايي، حجم كاربري ياهو تا 10درصد افزايش يابد.


۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

فصل پاییزو زنگ های زیبایش...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

پاييز بهار من است، نه بهاري سبز که بهاري رنگارنگ. پاييز فصل من است، فصل رويش، فصل شکفتن. خزان، بهار احساس است، بهار تنهايي. موسم رويش جوانه‌هاي احساس...

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://www.3ot-delan.blogsky.com آمده است: و چه زيباست موسم برگ‌ريزان... آنگاه که خش خش برگ‌هاي زرين به زير پاي عابران، نغمه محزون کلاغ‌هاي سرو نشين، صداي زوزه باد وزنده از لابلاي تن نيمه عريان درختان، ملودي شاهکارترين سمفوني طبيعت را مي‌نوازند، شور و حرارتي وصف ناپذير درون خسته‌ام را فرا مي‌گيرد.

درحالي که چشمان غرق در شورم؛ نظاره‌گر رقص برگ‌هايي است که از فراز به فرود مي‌رسند تا با خاموشي خود حياتي دوباره به جسم بي‌جان تک درخت نارون باغچه حياط پشتي دهند؛ گريه‌هاي دل امانم نمي‌دهد، نه از اين مرگ غريب - که خود آغازي است بر اين پايان عجيب - که از شوق رستن و پرواز بر فراز حصار تنگ تن...

آري من خزان را دوست دارم... من اين رقص مرگ را دوست دارم... من اين هزار رنگي رادوست دارم... من از فراسوي اين سکوت فرياد‌ها دارم...از پس اين هياهوي خزان و از رهگذر باد وزان به انتظار سکوت مي‌نشينم. لب فروبسته و با زبان بي‌زباني همنواي مرغ دل، شعر دفتر عشق را زمزمه مي‌کنم...



پاییز فصل زیابی و دوست داشتنی من!فصل تولد من!فصل شب یلدا!عاشق این فصلم!



*اخــلاق در ایـنـترنـت* مدرس دانشگاه: رعایت اخلاق و تحمل در اینترنت ضروری است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

يك مدرس دانشگاه تاكيد كرد: رعايت اخلاق و تحمل سياسي در اينترنت و وبلاگ‌نويسي از سوي كاربران و سازمان‌هاي مورد نقد ضروري است.

دكتر اكبر نعمت‌اللهي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه اخلاق در اينترنت شامل دو گروه از افراد مي‌شود، اظهار كرد: يك بخش كاربراني هستند كه از اينترنت بهره‌برداري و مطالبي را در آن منتشر مي‌كنند و به صورت مداوم و برنامه‌ريزي شده داراي سايت و وبلاگ هستند و مي‌توانند از سايت خود و ديگران بهره‌مند شوند.

وي افزود: گروهي كه خود داراي سايت يا وبلاگ هستند عموما از اخلاق بيشتري در اينترنت بهره‌مند مي‌شوند، چراكه تلاش مي‌كنند از هنجارها و نرم‌ها عدول نكنند و بتوانند در اين فضا باقي بمانند و حضور داشته باشند.

نعمت‌اللهي همچنين گفت: برخي به صورت گذرا وارد اينترنت مي‌شوند و از اين فضا به عنوان سرگرمي، بازي و رفع اوقات فراغت استفاده مي‌كنند. از اين جهت به خود اجازه مي‌دهند هر حركتي را انجام دهند يا اطلاعات و مطالبي را منتشر ‌كنند كه برخي از آن‌ها خلاف شئونات و ارزش‌ها باشد. درحالي كه اگر اين‌گونه رفتار نكنند، نيازي به فيلترينگ و اظهار نظرهاي متقابلي كه ممكن است خلاف اخلاق و رويه‌ جامعه باشد وجود ندارد. به صورتي كه اگر كاربري وارد سايتي شود و نظراتي خلاف اخلاق، فرهنگ و نرم جامعه وارد كند، برخي به پاسخگويي او وارد مي‌شوند كه همان نيز ممكن است از اخلاق به دور باشد.

وي با تاكيد براينكه رعايت اخلاق و تحمل در اينترنت ضروري است، تصريح كرد: رعايت نكردن اخلاق و برخي فيلترينگ‌ها در اينترنت، به مسائل سياسي مربوط مي‌شود. بنابراين استفاده كنندگان و كاربران بايد اخلاق سياسي را رعايت كنند و سازمان‌ها، موسسات و گروه‌هايي كه اين مطالب به آن‌ها مربوط مي‌شود، بايد تحمل سياسي داشته باشند.

نعمت‌اللهي خاطرنشان كرد: زماني كه اخلاق و تحمل كمتري در اينترنت وجود داشته باشد، به مزاح قلمي و مجازي و در نهايت فيلترينگ سايت‌ها منجر مي‌شود.

وي ادامه داد: امروزه با وجود فيلترشكن‌هاي متعدد، بي‌اخلاقي وارد شبكه‌هاي مجازي و اينترنتي شده است. به طوري كه از يك طرف فيلترينگ انجام مي‌شود و يك اقدام غير فرهنگي با اقدام غير فرهنگي ديگر رفع و رجوع مي‌شود كه اين مساله نيز صحيح نيست.

نعمت‌اللهي تاكيد كرد: از ابتدا بايد يك اخلاق فرهنگي و تحمل سياسي در اينترنت ايجاد شود كه در نهايت با رفتارهاي غيرفرهنگي و غيرمعقول جلوي آنها گرفته نشود.

وي يادآور شد: نشر اكاذيب در اينترنت جزء موارد غيراخلاقي و غير فرهنگي است و به نداشتن اخلاق و فرهنگ مناسب و مقابله با اخلاق و فرهنگ جامعه مربوط مي‌شود.

نعمت‌اللهي همچنين تصريح كرد: كپي‌رايت يك موضوع حرفه‌اي خاصي است كه نه تنها در اينترنت، بلكه در بخش‌هاي ديگر رسانه‌هاي جمعي اعمال مي‌شود. كپي رايت را نه تنها افراد، بلكه سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌هاي عمومي كشور رعايت نمي‌كنند و از توليدات فرهنگي بهره‌برداري و هيچگونه حق و حقوقي براي صاحبان اثر قائل نيستند.

وي با تاكيد بر لزوم رعايت قانون كپي رايت، گفت: تا اين مساله قانوني نشود و ضمانت اجرا براي آن وجود نداشته باشد، اين بي‌اخلاق‌ها در شبكه‌هاي اينترنتي و رسانه‌هاي كشور ادامه پيدا مي‌كند.

اين مدرس دانشگاه افزود: ملزم كردن افراد براي رعايت كپي رايت به لحاظ اخلاقي دشوار است. بنابراين بايد قوانين صحيح در اين رابطه تدوين و ضمانت اجرا براي آن ايجاد شود.

ویندوز 7 همه‌چیز را تغییر می‌دهد



شرکت تحقيقاتي Frost & Sullivan اعلام کرد، سيستم‌عامل جديد مايکروسافت موسوم به ويندوز 7 که قرار است از ماه اکتبر وارد بازارهاي جهاني شود، تغييرات گسترده‌اي را در صنعت رايانه‌هاي شخصي ايجاد خواهد کرد.


"مارتين گيليلند"(Martin Gilliland) مدير پيش‌بيني‌هاي IT در شرکت Frost & Sullivan اظهار داشت که ويندوز 7 «سيستم جديدي ارايه مي‌دهد که بر مبناي آن، براي نخستين بار در تاريخ فعاليت صنعت رايانه‌هاي شخصي ارتباط ميان سيستم‌عامل و سيستم سخت‌افزاري در PC تغيير مي‌کند».


او در اين خصوص توضيح داد:‌«تغيير روش‌هاي سنتي توليدکنندگان رايانه‌هاي شخصي و سيستم‌هاي وابسته نظير اينتل را مجبور خواهد کرد تا با استفاده از روش‌هاي نوين، کاربران را به خريد سيستم‌هاي سخت‌افزاري جديد تشويق کنند‌».


گيليلند در گزارش جديد خود که با عنوان "بررسي بازار منطقه آسيا پسيفيک" منتشر شده است، اعلام کرد که ويندوز 7 نخستين به‌روزرساني در دنياي سيستم‌هاي عامل محسوب مي‌شود که کاربر براي استفاده از آن و به‌روز کردن نسخه قبلي، به هيچ گونه ارتقاي سخت‌افزاري نياز ندارد. به عبارت ديگر، ويندوز 7 نخستين سيستم‌عامل مايکروسافت است که نصب آن روي رايانه شخصي براي به‌روزرساني نسخه قبلي نيازمند هيچ گونه به‌روزرساني سخت‌افزاري نيست.


منبع: http://www.pcworld.com

شما بدل به آن چيزي مي‌شويد که فکر مي‌کنيد

افکارم انگار بيش از چيزي هست که در واقعيت و حقيقت وجود دارد و تمام هستي من افکارم شده است و انگار مرا چيزي جز افکارم در هيچ مرحله‌اي از زندگي ياري نمي‌کند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "تولدي ديگر" به نشاني http://etemad2006.blogfa.com آمده است: آنچه را که خواهان آنيم در درون ماست و در دنياي بيرون يافت نشود. تمامي ‌آنچه که مشتاقيم و آرزومند در درون بي‌انتهاي ما وجود دارد.

وقتي مي‌گويم فکر مي‌کنم، يعني دارم زندگي‌ام را متحول مي‌کنم و اراده‌ي من براي بهتر زندگي کردن همان افکارم هستند و کل آينده‌ام نيز همين افکارم هست. همان‌طوري که گفته شده افکار آدمي ‌به اعمال انسان تبديل مي‌شود.

ما از تجربيات و ذهن ديگران دور هستيم و به تجربيات و ذهن خود واقف و آگاه و نزديکيم. ديگر به حدي رسيده‌ام که مسير زندگي‌ام را آنطور که مي‌خواهم ترسيم مي‌کنم نه آن‌طور که مي‌خواهند.

ديگر آنچنان برآشفته يا خندان و گريان نخواهم شد که بخواهم دنياي قشنگم را ويران کنم و دوباره و دوباره از نو بسازم.

دنيايم اين است که بايد آن را متحول کنم نه دگرگون.

آبراهام لينکلن مي‌گويد: مردم به همان اندازه خوشبخت هستند که خوشبختي در ذهن خود بيافرينند و تصميم به نيک بختي را در ذهن خود بپرورانند.

و نرمن وين سنت پيل مي‌گويد: شما بدل به آن چيزي مي‌شويد که فکر مي‌کنيد.

زياد است از اين نوشته‌ها و سخن‌ها، اما کم است کسي که خودش بخواهد بگويد که دنيا ساخته‌ي ذهن انسان‌هاست.

پس تا دير نشده مسير زندگي و قبل از آن مسير تفکر را در ذهنتان همانطور متحول کنيد که مي‌خواهيد نه مي‌خواهند تا آرامش واقعي را تجربه کنيد. البته يک تفکر محرمانه که ويژه‌ي عالم تفکر خودتان باشد.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

۱۳۸۸ شهریور ۲۹, یکشنبه

باریکترین واکمن سونی عرضه شد

منبع: http://www.pcworld.com



در حالي که رقابت اصلي در بازار جهاني دستگاه‌هاي قابل‌حمل چندرسانه‌اي مربوط به iPod Nano و Zune HD مي‌شود، سوني تلاش خود را در اين زمينه متوقف نکرده و باريک‌ترين دستگاه قابل‌حمل واکمن را وارد بازار کرده است.


اين محصول جديد NW-A840 Series نام دارد و به گفته شرکت ژاپني سوني، ضخامت آن حدود يک‌چهارم اينچ يا 6 ميليمتر است.


دستگاه چندرسانه‌اي قابل‌حمل جديد سوني شامل نمايشگر 8/2 اينچي OLED مي‌شود که تصاوير در آن با کيفيت WQVGA به نمايش درمي‌آيند. از ديگر امکانات به کار رفته در اين دستگاه مي‌توان به خروجي تلويزيون با کيفيت استاندارد 720 در 480 پيکسل براي پخش تصاوير ويديويي، سيستم پخش برنامه‌هاي موج FM راديو و سيستم ديجيتالي حذف صداهاي اضافي محيط اشاره کرد.


اين محصول در سه مدل 16 گيگابايتي NW-A845، 32 گيگابايتي NW-A846 و 64 گيگابايتي NW-A847 عرضه شده است و سوني ادعا مي‌کند که باتري آن براي پخش موسيقي تا 29 ساعت و براي پخش تصاوير ويديويي تا 9 ساعت دوام خواهد آورد.


اين محصول جديد بر خلاف واکمن‌هاي سري X سوني شامل قابليت‌هايي مانند نمايشگر لمسي و سيستم پشتيباني از شبکه بي‌سيم Wi-Fi نمي‌شود.



عید سعید فطر بر تمامی عاشقان مبارک باد!


سلام بر تمامی دوستداران ماه مهمانی خدا که اکنون دیگر به رسمیت شناخته شد پایان یکی دیگر از مهمانی این ماه نزد ما!
امیدوارم همگی باز هم سالیان سال بتوانیم به مهمانی و مهمانداری این ماه زیبا نائل بشیم و تا سال آتی هم نفس برای دیدین دوباره بماند و هم حال وهوای معنوی و دلنشین این ماه همراهمان باشد!


عید سعید فطر بر تمامی عاشقان مبارک باد!


۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

bing مایکروسافت صاحب یک‌دهم جست‌وجوهای اینترنتی جهان شد



شرکت مايکروسافت در جريان توسعه خود در بازار جهاني جست‌وجوگرهاي اينترنتي، طي ماه آگوست به موفقيت‌هاي قابل‌ملاحظه‌اي دست يافت.


جست‌وجوگر جديد مايکروسافت که فعاليت خود را از ماه مه آغاز کرد تا رقابت‌هاي ديرينه اين شرکت با گوگل افزايش يابد، در ماه ژوئيه صاحب 9 درصد از بازار جهاني جست‌وجوهاي اينترنتي بود و هم‌اکنون اين رقم با افزايش 1/22 درصدي، در ماه آگوست به 7/10 درصد رسيده است.


به گفته شرکت تحقيقاتي Nielsen و با توجه به نتايج و آمارهاي ياد شده، Bing مايکروسافت بين 10 جست‌وجوگر اينترنتي برتر دنيا بيشترين رشد را داشته است. البته بايد توجه داشت که در کنار اين رشد قابل‌ملاحظه، Bing همچنان پس از گوگل به عنوان بزرگترين موتورجست‌وجوي اينترنتي دنيا قرار دارد.


شرکت تحقيقاتي Nielsen در گزارش اخير خود اعلام کرد که گوگل در ماه آگوست صاحب 6/64 درصد از بازار جهاني جست‌وجوهاي اينترنتي بود که اين رقم نسبت به سهم جست‌وجوهاي گوگلي انجام شده در ماه ژوئيه رشد 6/2 درصدي را نشان مي‌دهد. جست‌وجوگر ياهو نيز با فاصله زياد پس از گوگل قرار گرفته است. در آگوست سال جاري 16 درصد جست‌وجوهاي اينترنتي در جهان با ياهو انجام شد که اين رقم نسبت به آمارهاي ماه ژوئيه، کاهش 2/4 درصدي محبوبيت اين سايت را نشان مي‌دهد.


مايکروسافت اين روزها بسيار تلاش مي‌کند تا در آينده بتواند گوي سبقت را از گوگل بربايد و خود را به عنوان برترين جست‌وجوگر اينترنتي جهان معرفي کند.

منبع: http://www.pcworld.com

مرورگر اینترنتی Chrome به‌روز شد




شرکت گوگل روز گذشته سومين نسخه از مرورگر اينترنتي خود موسوم به Chrome را با ابزارهاي رقابتي جديد و ارتقاي 25 درصدي قابليت اجراي سيستم‌هاي مبتني بر JavaScript عرضه کرد.


اين مرورگر جديد هم‌اکنون براي بارگذاري رايگان روي اينترنت عرضه شده و "صفحات مجزا داخل يک مرورگر"(Tab) و سيستم پخش فايل‌هاي صوتي و تصويري در آن ارتقا يافته است.


اين به‌روزرساني يک سال پس از آغاز به کار Chrome صورت مي‌گيرد. گوگل در اين خصوص در وبلاگ رسمي خود توضيح داد: «براي تکميل و عرضه اين مرورگر اينترنتي، در يک سال گذشته 51 کارشناس توسعه‌دهنده نرم‌افزار حضور داشتند، 21 نسخه بتا از اين مرورگر عرضه شد، 15 نسخه ثابت به‌روزرسان در اختيار کاربران قرار گرفت و 3505 حفره امنيتي در اين مرورگر برطرف شد».


مرورگر اينترنتي Chrome گوگل هم‌اکنون صاحب 5/3 درصد از بازار جهاني مرورگرهاي اينترنتي است و بر اين اساس، بالاتر از مرورگرهاي Opera و Safari اپل قرار مي‌گيرد. مرورگر IE مايکروسافت با تصاحب 58 درصد رايانه‌هاي جهان، هم‌اکنون به عنوان محبوب‌ترين مرورگر اينترنتي محسوب مي‌شود و Firefox موزيلا پس از آن با 31 درصد قرار گرفته است.

منبع: http://www.pcworld.com


۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

آمازون و گوگل در مسیر تقابل

گوگل در پي به نتيجه رساندن معامله‌ 125 ميليون دلاري براي ديجيتالي كردن ميليون‌ها كتاب است. در مقابل، آمازون اين كوشش را "خطرناك" خوانده است. در دادخواستي به دادگاه آمريكا، آمازون بيان كرده توافق گوگل با ناشران و نويسندگان سابقه‌ خطرناكي را ايجاد مي‌كند كه مي‌تواند به نوآوري و حقوق انتشارات صدمه‌ جبران‌ناپذيري وارد كند.
اين دعوا حول حل و فصل اختلاف گوگل با انجمن ناشران آمريكا و انجمن نويسندگان شكل گرفته است. شرايط حل و فصل دعوا منجر به اين توافق شده كه گوگل در عوض دريافت حقوق ديجيتالي كردن ميليون‌ها كتاب، 125 ميليون دلار پرداخته و سهمي از درآمدهاي حاصل استفاده از اين نسخ الكترونيك را دريافت كند.
اين توافق همچنين منجر به ايجاد سازمان جديدي موسوم به "ثبت حقوق كتب" خواهد شد كه مسئوليت آن پيگيري مسائل نويسندگان و اعمال كنترل بر قيمت‌گذاري كتب است.
مخالفان معتقدند اين حركات منجر به شكل‌گيري يك كارتل انحصاري خواهد شد و نمايندگان دست‌اندركار در مورد حقوق نويسندگاني مذاكره مي‌كنند كه حضور ندارند.
شكايت آمازون از حركت گوگل تنها يكي از موارد مخالفت محسوب مي‌شود. قرار است شركت‌هاي مايكروسافت و ياهو نيز شكايات خود را تا آخر اين هفته تسليم قوه قضايي آمريكا كنند. دولت آلمان نيز يكي از شاكيان محسوب مي‌شود.


ناشر: The Guardian

خالکوبی‌های دیجیتالی"، مشکل امنیتی جدید برای کاربران اینترنتی جوان




نتايج بررسي‌هاي جديد شرکت امنيتي سيمانتک نشان داد، يک‌سوم نوجوانان و جوانان زير 25 سال به محتويات آنچه که در اينترنت منتشر مي‌کنند و به اشتراک مي‌گذارند، توجهي ندارند.


شرکت امنيتي سيمانتک براي اشاره به اطلاعاتي که از جانب اين افراد روي اينترنت منتشر مي‌شود، از اصطلاح "خالکوبي‌هاي ديجيتالي" استفاده کرده است. به اعتقاد کارشناسان اين مرکز، "خالکوبي‌هاي ديجيتالي" مي‌تواند توسط اطلاعات شخصي هر يک از کاربران اينترنتي ايجاد شود و به راحتي توسط دوستان، اطرافيان و آشنايان، و همچنين سوءاستفاده‌گراني که قصد ارسال برنامه‌هاي مخرب اينترنتي را دارند، در موتورهاي جست‌وجوگر شناسايي شود.


به گفته اين شرکت امنيتي، حدود دوسوم شرکت‌کنندگان در اين تحقيق تصاوير شخصي خود را روي اينترنت منتشر مي‌کنند و 79 درصد آن‌ها آدرس خود را روي اينترنت مي‌گذارند. همچنين، نزديک به نيمي از اين افراد شماره تلفن‌همراه خود را در اينترنت منتشر ساخته‌اند.


علاوه بر اين، از هر 10 کاربر، يک نفر جزييات مربوط به حساب بانکي خود را به‌جز فروشگاه‌هاي اينترنتي، در ديگر سايت‌ها منتشر مي‌کند. از هر 20 کاربر نيز يک نفر شماره گذرنامه خود را روي اينترنت قرار مي‌دهد.


"کارولاين کوکريل"(Caroline Cockerill) يکي از مشاوران امنيت خانواده در شرکت سيمانتک گفت: «بسياري از کاربران جوان در خصوص به‌اشتراک‌گذاري اطلاعات در اينترنت، يک بانک اطلاعاتي يا به‌اصطلاح "خالکوبي" براي خود ايجاد مي‌کنند که شباهت زيادي به خالکوبي‌هاي واقعي دارد و به سختي مي‌توان آن‌ها را پاک کرد».


منبع

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

راه‌اندازي موتور جست‌وجوي حلال براي مسلمانان




موتور جست‌وجوي حلالي براي مسلمانان راه‌اندازي شده كه مي‌تواند اينترنت را بدون قرار دادن كاربران در معرض محتوايي كه تحت قوانين اسلامي حرام دانسته مي‌شود، مرور كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موتور جست‌وجوي ImHalal.com تنها نتايجي را عرضه مي‌كند كه به‌عنوان حلال و مطمئن براي كاربران مسلمان مشخص شده‌اند.

به گفته بنيانگذار ImHalal.com، ايده اين موتور جست‌وجو پس از ابراز نارضايتي دوستانش از نمايش محتواي غيراخلاقي توسط موتورهاي جست‌وجوي معروفي مانند ياهو و گوگل به ذهنش خطور كرده است.

بر اساس اين گزارش رضا سرده‌ها در ادامه افزوده است: Imhalal يك سايت سانسوري نيست و ما مي‌خواهيم مردم بتوانند جست‌وجوي آنلاينشان را ادامه دهند.

براي اين سايت از سيستم دو لايه‌اي استفاده مي‌شود. ابتدا اين موتور جست‌وجو تمامي محتوا را بررسي مي‌كنند و وب سايت‌هاي حاوي مطالب غيراخلاقي فيلتر مي‌شوند اما برخي از سايت‌هاي حاوي محتواي نامناسب با شوونات اسلامي همچنان ممكن است نمايش داده شوند كه در لايه دوم حذف خواهند شد.

سرده‌ها اميدوار است وب‌سايتش به صفحه خانگي تمامي خانواده‌هاي مسلمان تبديل شود و با اين كه اين سايت از اول ماه سپتامير شروع به فعاليت مي‌كند وي از هم‌اكنون به‌دنبال توسعه آن و افزودن ويجت‌هايي مانند زمان نماز و مشاهده آياتي از قرآن است.

بر اساس گزارش تلگراف، در حالي كه اينترنت از نظر محبوبيت در جهان اسلام رشد كرده بسياري از مسلمانان به دليل نگراني‌هاي مذهبي از موتورهاي جست‌وجو استفاده نمي‌كنند.

ضریب نفوذ اینترنت به 35 درصد رسید!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

با تحقق 129 درصدي تعهدات برنامه چهارم در بخش ضريب نفوذ کاربران اينترنت، اين شاخص به حدود 35 درصد رسيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عبدخضر کامراني - معاون ارتباطات و برنامه‌ريزي وزير ارتباطات با بيان اين مطلب اظهار كرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه بايد ضريب نفوذ کاربران اينترنت به 27 درصد مي‌رسيد. اين در حالي است که با تلاش‌هاي صورت گرفته، اين شاخص با رشدي 129 درصدي به حدود 35 درصد رسيده است.

وي ادامه داد: با توجه به پيش‌بيني انجام شده در برنامه چهارم توسعه، مقرر شده بود تا نسبت داده داخل کشور به کل ترافيک به 51 درصد برسد که اين شاخص نيز با رشدي 107 درصدي به حدود 55 درصد رسيد.

معاون ارتباطات با بيان اين مطلب که ظرفيت اينترنت کشور در دولت نهم بيش از 26 هزار مگابيت افزايش داشته است گفت: بر اساس برنامه چهارم اين شاخص بايد به حدود 19 هزار مگابيت مي‌رسيد که رشدي 136 درصدي داشته است.

او افزود: طي فعاليت چهار ساله دولت نهم تعداد پورت‌هاي دسترسي پرسرعت واگذار شده توسط بخش خصوصي به 307 هزار و 438 عدد رسيده است. 57 هزار و 689 پورت نيز توسط بخش دولتي داير شده و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

کامراني تأکيد کرد: متوسط زمان انتظار دريافت ارتباط پرسرعت داده نيز به کمتر از دو هفته رسيده است و در حال حاضر با تلاش‌هاي صورت گرفته، 58 درصد از روستاهاي بالاي 100 نفر جمعيت به شبکه‌هاي اطلاع‌رساني متصل هستند.

معاون وزير ارتباطات درباره پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه ملي اينترنت خاطر نشان کرد: در برنامه چهارم پيش‌بيني شده بود تا پنج هزار مدرسه به اين شبکه متصل شوند که با اقدامات انجام شده و با تحقق 125 درصدي اين پروژه، هم اکنون حدود شش هزار و 277 مدرسه به شبکه مذکور متصل هستند.



همان طور که مايکروسافت حدود يک ماه قبل قول داده بود، عرضه مرورگر اينترنتي Internet Explorer 8 موسوم به IE8 از طريق مرکز اينترنتي Windows Server Update Services(WSUS) به سازمان و شرکت‌ها از ابتداي هفته جاري آغاز شد.


به‌روزرساني مرورگر IE8 براي سيستم‌هاي عامل ويندوز XP، ويستا، Server 2003 و Server 2008 با عنوان Update Rollup، هم‌اکنون در مرکز WSUS که به عنوان محبوب‌ترين ابزار مايکروسافت براي به‌روزرساني نرم‌افزارها و عرضه وصله‌هاي امنيتي محسوب مي‌شود، صورت مي‌گيرد.


شرکت مايکروسافت اعلام کرد، حتي اگر مديران فناوري در سازمان‌ها براي دريافت خودکار بسته به‌روزرساني Update Rollup اقدام کرده باشند، مرورگر جديد به صورت خودکار به رايانه‌هاي موجود در شبکه سازمان که به سرور مرکزي متصل شده‌اند، ارسال نمي‌شود. "اريک هبنستريت"(Eric Hebenstreit) يکي از مديران ارشد گروه توسعه‌دهنده IE8 در وبلاگ رسمي مرورگر اينترنتي مايکروسافت نوشت: «حتي اگر سيستم‌ Auto-Approve براي بخش Update Rollup فعال شده باشد، مرورگر IE8 به صورت خودکار در اختيار کاربران يک شبکه سازماني قرار نمي‌گيرد».


او در ادامه خاطرنشان کرد: «پيش از آنکه IE8 در اختيار هر يک رايانه‌هاي متصل به شبکه سازمان قرار گيرد، شما بايد بخش Internet Explorer 8 EULA را تاييد کنيد».

جي‌ميل براي ميليون‌ها نفر غيرقابل دسترس شد


در جريان قطعي گسترده و كم‌سابقه سرويس ايميل محبوب گوگل، اكثر كاربران جي‌ميل بعدازظهر سه‌شنبه نتوانستند به اين سرويس دسترسي يابند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام گوگل، اين شركت در 5 و 35 دقيقه بعدازظهر اين مشكل را برطرف كرده اما همچنان در حال تحقيق درباره علت بروز اين مشكل است.

با گزارش كاربراني از انگليس، ايتاليا، سنگاپور و آفريقاي جنوبي به سايت پشتيباني گوگل، به نظر مي‌رسد كه كاربران در سراسر جهان دچار اين مشكل شدند.

اين قطعي در حالي صورت مي‌گيرد كه گوگل تلاش مي‌كند براي رقابت با مايكروسافت و IBM اين سرويس را در ميان كاربران تجاري كه معمولا كمتر در برابر قطعي‌هاي طولاني گذشت مي‌كنند، توسعه دهد.

جي‌ميل در حال حاضر با سرويس‌هاي مبتني بر اينترنت هات ميل مايكروسافت و ياهو ميل رقابت مي‌كند؛ گوگل اين سرويس را به‌طور رايگان عرضه مي‌كند اما نسخه‌اي از آن را كه داراي ويژگي‌هاي بيش‌تر و پشتيباني فني است به ازاي 50 دلار براي هر كاربر در سال به شركت‌ها عرضه مي‌كند.

جي‌ميل پيش از اين قطعي‌هاي متعددي را تجربه كرده است؛ اين سرويس امسال دو بار و در سال گذشته چندين بار غيرقابل دسترس شد. طبق اعلام گوگل، سرويس ايميل اين شرکت در سال 2008 هر ماه به‌طور متوسط 10 تا 15 دقيقه از کارافتادگي داشت.

بر اساس آمار کام اسکار، بيش از 113 ميليون نفر در جهان از جي‌ميل گوگل استفاده مي‌کنند و اين سرويس ايميل پس از هات ميل مايکروسافت با 283 ميليون کاربر و ياهوميل با 274 ميليون کاربر، سومين سرويس ايميل محبوب جهان است.

گفتني است ترس از قطعي علاوه بر نگراني‌هاي امنيتي از جمله دلايلي بوده كه موجب شده بسياري از شركت‌ها نگران به‌كارگيري فن‌آوري‌هاي رايانش ابري باشند كه توسط گوگل، Salesforce.com و Amazon.com عرضه شده و در آن اطلاعات و خدمات برروي اينترنت ارايه مي‌شوند.